کد خبر: 1235739
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
وقتی همسایه‌ها به طبقه دوم رسیدند با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. جلوی واحد طبقه دوم، جسد خونین صاحبخانه و همسرش روی پله‌ها افتاده بود. مرد جوان نفس در بدن نداشت و خونش پله‌ها را رنگین کرده بود و همسرش هم به سختی نفس می‌کشید و توان حرف زدن نداشت.
 غلامرضا مسکنی 

جوان آنلاین: دو همسایه به‌خاطر شارژ ساختمان درگیری خونینی را رقم زدند. یکی از همسایه‌ها، زوج جوان را مقابل چشمان پسر دو ساله شان به طرز دلخراشی به قتل رساند. متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی مدعی شد قصد داشته آن‌ها را بترساند، اما خشمش را کنترل نکرده و حمام خون به راه انداخته است. 
صبح روز شنبه دوم تیرماه، ساکنان ساختمان چهار طبقه مسکونی در یکی از خیابان‌های اطراف کارگر جنوبی متوجه صدای درگیری دو نفر از همسایه‌ها شدند و سراسیمه از خانه‌هایشان بیرون آمدند. 
وقتی همسایه‌ها به طبقه دوم رسیدند با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. جلوی واحد طبقه دوم، جسد خونین صاحبخانه و همسرش روی پله‌ها افتاده بود. مرد جوان نفس در بدن نداشت و خونش پله‌ها را رنگین کرده بود و همسرش هم به سختی نفس می‌کشید و توان حرف زدن نداشت. پسر خردسال این زوج نیز با لباس‌های خونین در آغوش مادرش گریه می‌کرد. همسایه طبقه همکف هم وحشت‌زده و رنگ و رو پریده با چاقوی خونین پله‌ها را پایین می‌رفت. همسایه‌ها با دیدن این صحنه در حالی که شوکه شده بودند، حادثه را به پلیس خبر دادند و اعلام کردند همسایه طبقه همکف در درگیری با همسایه طبقه اول، داخل ساختمان مسکونی حمام خون به راه انداخته است. 

 ۲ قتل دلخراش 
با اعلام این خبر، به سرعت تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی به محل حادثه اعزام شدند. مأموران در همان گام نخست، مرد چاقو به دست را جلوی در بازداشت کردند و وقتی پای در قتلگاه گذاشتند با جسد خونین و بی‌جان زن و شوهر جوانی روبه‌رو شدند که هر دو با ضربات متعدد چاقوی همسایه طبقه همکف به قتل رسیده بودند. دقایقی بعد بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران در رأس تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. 
بررسی‌ها حکایت از آن داشت قاتل دستگیر شده از مدتی قبل با مقتول و همسرش اختلاف داشته تا اینکه لحظاتی قبل با چاقویی به در خانه آن‌ها می‌رود و سعید ۴۰‌ساله را با ۱۴ ضربه و همسر ۳۹ ساله او را هم با سه ضربه چاقو به قتل می‌رساند. 

 شاهد قتل 
 تحقیقات میدانی حکایت از آن داشت قاتل و سعید چند ماهی بود به‌خاطر شارژ ساختمان و موارد دیگر با هم اختلاف داشتند و حتی چند باری هم همسایه‌ها شاهد درگیری آن‌ها بودند. همچنین مشخص شد قاتل مدتی قبل از مقتول در دادگاه شکایت کرده بود و شکایت آن‌ها هم در حال بررسی بود. گفته‌های یکی از همسایه‌ها که اولین نفر سر صحنه قتل حاضر شده بود، نشان می‌داد شاهد قتل تنها پسر دو ساله مقتول بوده که پس از قتل مادرش را به آغوش می‌گیرد و گریه می‌کند. 
همزمان با انتقال اجساد به پزشکی قانونی، مأموران قاتل را به اداره پلیس منتقل و از وی تحقیق کردند. 

 از شکایتم نتیجه نگرفتم 
متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل گفت: «من در یک کارخانه تولیدی در اطراف تهران کار می‌کنم و شش ماه قبل طبقه همکف این ساختمان را اجاره کردم و همراه خانواده‌ام در آن زندگی می‌کردم. یک ماهی از آمدن ما به ساختمان نگذشته بود که مزاحمت‌های همسایه طبقه اول شروع شد. او صاحبخانه بود و فکر می‌کرد نسبت به ما که مستاجر هستیم، حق بیشتری دارد. ما همان اول به خاطر مبلغ هزینه شارژ ساختمان با هم اختلاف پیدا کردیم. مزاحمت‌های همسایه طبقه اول ادامه داشت، به طوری که گاهی برق‌های پله‌ها را قطع می‌کرد. او حتی داخل کوچه و پله‌ها برای خودش دوربین مداربسته نصب کرده بود و همه را زیر نظر داشت. به‌هرحال اختلاف ما روز به روز بیشتر می‌شد و چند باری هم با هم درگیری و مشاجره داشتیم، به همین دلیل در دادگاه به اتهام مزاحمت از او شکایت کردم، اما از شکایتم نتیجه‌ای نگرفتم.»

 می‌خواستم سعید را بترسانم 
وی ادامه داد: «پس از شکایت، همسرش هم از او پشتیبانی می‌کرد و حتی پیامک‌های توهین‌آمیز برای من می‌فرستاد. خسته شده بودم، به همین دلیل تصمیم گرفتم محل زندگی‌ام را عوض کنم. از صاحبخانه‌ام خواستم پول رهن خانه را به من برگرداند تا خانه‌اش را تخلیه کنم، اما او گفت پولی ندارد و باید صبر کنم تا مستاجر جدیدی پیدا کند. به‌ناچار ماندم، اما درگیری‌های ما ادامه داشت تا اینکه روز حادثه همسرم گفت سعید گفته باید ۲۰۰ هزار تومان پول آب بدهم. عصبانی شدم و چاقویی از خانه برداشتم و به در خانه آن‌ها رفتم تا سعید را بترسانم. وقتی در را باز کرد با هم درگیر شدیم و همسرش وقتی چاقو را در دست من دید به آشپزخانه رفت و دو چاقو برداشت و به طرف من آمد. عصبانیتم بیشتر شد و دیگر نفهمیدم چند ضربه به سعید زدم. او خونین روی زمین افتاد، سپس همسرش که فرزندش در آغوشش بود با من درگیر شد که او را هم با چند ضربه چاقو زخمی کردم. داد و فریاد ما همسایه‌ها را خبر کرد و همه از خانه‌هایشان بیرون آمدند. من قصد خارج شدن از ساختمان را داشتم که مأموران رسیدند و مرا بازداشت کردند. من نتوانستم خشمم را کنترل کنم و مرتکب دو قتل شدم و زندگی یک خانواده را خراب و زندگی خودم را هم سیاه کردم.»
متهم در ادامه به دستور بازپرس جنایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیقات برای برملا شدن زوایای پنهان این حادثه خونین ادامه دارد.

برچسب ها: قتل ، درگیری خونین ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار